غلامرضا نصرالله پور در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه دزفول در مصلي امام علي(ع) اين شهر افزود: تلاش بر اين است ظرف دو سال آينده هفت درصد بي سواد باقي مانده در شهرستان نيز باسواد
شوند.
وي گفت: آموزش و پرورش در راستاي تشويق شهروندان به سواد آموزي چهار ميليون ريال جهت سوادآموزي و شش ميليون ريال براي دوره انتقال پرداخت مي كند.
مدير آموزش و پرورش دزفول با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد، مدرسه را خانه دوم دانش آموزان دانست و از والدين خواست رابطه تنگاتنگي با آموزش و پرورش داشته و نسبت به تهيه پوشاك و لوازم التحرير فرزندانشان توجه كافي داشته باشند.
وي اظهار داشت: ۶۰ درصد مدارس دزفول در سال تحصيلي جديد به صورت ثابت نوبت صبح هستند.
نصرالله پور به افتخار آفريني دانش آموزان دزفول در رشته هاي مختلف فرهنگي، ورزش و علمي در سال تحصيلي گذشته اشاره كرد و افزود: ۹ دانش آموز دزفولي در كنكور سراسري رتبه زير يكهزار كسب كردند.
وي همزماني بازگشايي مدارس با هفته دفاع مقدس را يادآور شد و گفت: نمايشگاه دفاع مقدس در تمامي مدارس دزفول برپا مي شود.
مدير آموزش و پرورش دزفول نامگذاري سال جاري مبني بر حماسه سياسي حماسه اقتصادي را يادآور شد و افزود: حماسه سياسي با حضور پرشور مردم در انتخابات محقق شد و براي خلق حماسه اقتصادي بايد در خصوص استفاده بهينه از منابع فرهنگ سازي كرد.
وي گفت: در اين راستا تجهيزات مورد نياز مدارس دزفول از توليدات داخلي تامين شده و از خريد كالاي خارجي اجتناب گرديد.
ایرنا





