پایگاه خبری تحلیلی دزمهر

سرنوشت باغ های مرکبات دزفول در سالهای آینده چه خواهد شد؟

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با اشاره به تبدیل باغ‌های مرکبات دزفول به باغ‌ویلاها گفت: حدود سه چهار سال است که مرکبات دزفول رونق گذشته خود را از دست داده است.

عبدالرضا جمالی‌پور با اشاره به وضعیت پرتقال دزفول در بازار میوه اظهار کرد: در سال‌های گذشته، باغداری در دزفول رونق بسیار بالایی داشت اما متأسفانه از زمانی که ویلاسازی رواج پیدا کرد، باغداران به این سو حرکت کردند و باغداری را کنار گذاشتند.

وی گفت: با این روند، حدود سه چهار سال است که مرکبات دزفول رونق گذشته خود را از دست داده است.

جمالی‌پور تصریح کرد: با این وضعیت فکر می‌کنم تا سه چهار سال آینده کشاورزی دزفول توان و رونق اولیه خود را نداشته باشد؛ زیرا اکثر باغداران، باغ‌های خود را به ویلا و ویلاباغ تبدیل کرده‌اند و برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها به مردم اجاره می‌دهند و دیگر خود را درگیر سختی‌های کشاورزی نمی‌کنند.

وی افزود: تعدادی از باغات دزفول باقی مانده است و هنوز فعال هستند؛ در این شرایط، مرکبات و سبزی‌جات خوزستان رفته رفته اصالت خود را از دست می‌دهد. ایسنا

مدت هاست که نیاز فوری ساماندهی باغ ویلاهای دزفول احساس می شود و هراز چندگاهی مصاحبه ای یا مطلبی از مسئولی باعث امیدواری شده اما کار خاصی صورت نگرفته و روال سابق و بی برنامگی ادامه می یابد.

اخبار مرتبط