
به گزارش دزمهراب دکتر ناصر میرشکاک گفت:
متاسفانه اکثریت مردم کرونا را جدی نگرفته اند همه مردم با بحث کرونا آشنا شده اند، خیلی از مسائل ابتدایی در بحث کرونا برای مردم بیان شده است و مردم یاد گرفته اند اما متاسفانه علیرغم اینکه دانش به اندازه کافی وجود دارد اما بینش کافی وجود ندارد.
نمی شود بیماری کرونا را در حال حاضر 100% از بین برد اما میشود کم و محدودش کرد باید مردم اراده کنند تا این بیماری ریشه کن شود.
یکی از دلایلی که آمار ما در سطح دانشگاه علوم پزشکی در یک ماه اخیر تقریباً 10 برابر شده است به خاطر این است که مردم بعد از تعطیلات نوروزی دیگر مسئله را جدی نگرفتند. مردم میتوانند در خانه خود را سرگرم کنند الزامی ندارد که در بیرون خانه خود را مشغول کنند.
ما در تمام سالها مشکلی به اندازه مشکل کرونا نداشتیم، این بحران، بحرانی است که فقط با رعایت مردمی درست میشود اگر مردم جدی بگیرند ما مشکل بدتر از کرونا را هم می توانیم حل کنیم.
اگر تست کسی مثبت شود و خانه اش مناسب برای قرنطینه نباشد ما نقاهتگاه 100 تخته آماده کرده ایم تا بیمار در آنجا قرنطینه شود تا بهبود یابد.
30 درصد از تختهای بیمارستان ما فقط مختص بیماران کرونایی است و 70 درصد از تختهای ICU نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و پر شدن ظرفیت تخت های بیمارستان باعث کمبود تخت برای بیماران مغز و اعصاب، دیابتی و قلب و عروق شده است.
تاکنون قریب به 60 نفر از پرسنل بیمارستان، گرفتار بیماری کرونا شده اند.



