تداوم رهگیری موارد تماس بیماران در ایام تعطیلات توسط کادر مرکز بهداشت

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، موارد در تماس با بیماران در ایام تعطیلات با حساسیت بالاتری توسط کادر بهداشت پیگیری می شوند.

مهندس پورآیین ضمن اشاره به تشدید طرح کنترل بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) از ۱۸ اسفند ۹۹ تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ گفت: پس از شناسایی اولین مورد کرونا مثبت بلافاصله تیم رهگیری طرح سردار سلیمانی به درب منازل بیماران مراجعه نموده و از تمامی اطرافیان آن، نمونه گیری سریع کرونا اخذ و نتیجه آن پس از حدود نیم ساعت به آنها گزارش خواهد شد. همچنین با توجه به برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، جهت توانمندسازی بیماران و سایر اعضا خانواده آن، در این طرح برای هر بیمار یک سفیر سلامت از آن خانوار تعیین و آموزش های لازم در خصوص راههای انتقال، پیشگیری، جداسازی بیمار و از همه مهمتر رعایت قرنطینه خانگی آموزش داده می شود.

پورآیین خطاب به بیماران و اطرافیان شان گفت: این افراد بایستی به منظور دسترسی تیم رهگیری به آنها و انجام بیماریابی به موقع و شناسایی سایر ناقلین، لازم است در منزل بمانند و چنانچه اصول قرنطینه و مدت ان رعایت نشود هم مدت بهبودی بیمار طولانی تر خواهد شد و هم جمعیت بیشتری به بیماری مبتلا خواهند شد.

اخبار مرتبط