شخصى باهيجان و اضطراب , به حضور امام صادق (( ع )) آمد و گفت : (( درباره من دعايى بفرماييد تا خداوند به من وسعت رزقى بدهد , كه خيلى فقير و تنگ دستم )) .
امام : (( هرگز دعا نمى كنم )) .
– (( چرا دعا نمى كنيد ؟ !! ))
(( براى اينكه خداوند راهى براى اينكار معين كرده است , خداوند امر كرده كه روزى را پى جويى كنيد , و طلب نماييد . اما تو مى خواهى در خانه خود بنشينى , و با دعا روزى را به خانه خود بكشانى ! ))
1 . وسائل , چاپ امير بهادر , ج 2 , صفحه 529 .






